tisdag 5 februari 2013



Lite ditt och datt
Denna Amaryllis som kanske skulle bli ståtlig har kommit av sig och behagar vara i miniformat men det får den gärna vara så snygg som den är.Den har en knopp till så då kanske den kan bli lite högre men jag tycker att det är lite kul när växterna beter sig lite annorlunda i bland, det stör mig inte ett dugg .Vi fick den vid annandag juls middag så den har tagit god tid på sig och ändå inte kommit längre men den som väntar på något gott och så vidare.
I går så gjorde jag ett ryck och städade vårt badrum det var nämligen befogat.Jag  har tänkt att göra det en längre tid men man ska ju helst ha lusten att göra det också och särskilt när man ska göra det ordentligt.När man har gjort det så är man så nöjd och det kändes i rummet att det var nystädat.Just i badrummet så blir det ganska så dammigt  och vi har skåp där som inte går ända upp i taket där det behagar samla sig  en hel del dammtussar.
I dag har vår Isabell varit på  Wallmans salonger och provsjungit  hon ringde hem och var jätteglad för hon tyckte att det hade gått riktigt bra trots att hon hade ont i halsen.  Nu får vi hålla tummarna för detta är en dröm hon haft länge, sedan får vi allt se hur det går men om det nu inte skulle bli så att hon får börja jobba där med musik, så har hon ju ändå sitt vanliga arbete att fortsätta med.Bilden är från PDOL i somras då hon var med i en talangtävling och sjöng Why Am I Crying då var det en kille som vann den tävlingen.

 Ute är det en grå och trist dag så jag har bara varit ut och skottat snö det fick bli min motion i dag .Sedan när jag kom in så tände jag några lyktor vilket gör allt mycket mysigare en dag som denna .Huslyktan tycker jag mycket om då den är i plåt och ger ett så fint sken.
Ha en fortsatt bra dag




2 kommentarer:

  1. Jag skrattade högt när jag såg den kortvuxna amaryllisen! Det ser ut som den är lite blyg och bara vågar kika lite över kanten. Kanske någon har skvallrat om hur lätt det är att tippa eller brytas av när man är så där lång och ståtlig. Kan hålla med om att det är kul med växter som är lite egna.

    Så där snyggt och prydligt lär det aldrig bli hemma hos mig. Det skulle i så fall vara om jag bodde själv, utan vare sig karl eller hundar.

    Så söt din dotter är! Hoppas att det går bra för henne, det är en tuff bransch hon ger sig in i. Finns det något klipp där man kan lyssna på henne?

    SvaraRadera
  2. Ja man blir lite full i skratt när man ser hur en del växter beter sig lite oväntat.
    Om du vill lyssna på dotterns sång så kan du gå in på
    izzyalwaysontheway där finns det flera inslag som du kan lyssna till och även hennes skiva som hon sjungit in men även en del dansinslag för hon är ju med i Skellefteå dansklubb och tävlar även för dem.

    SvaraRadera