måndag 18 februari 2013




Ögongodis en vanlig Måndag
Dessa ljuvliga Rosor köpte jag när vi var och helghandlade i förra veckan och det är ju så att jag är ju så svag för dessa skönheter.Just denna årstid när vi just håller på att lämna den trista vintern så är man extra mottaglig för inköp av vackra blomster.I går var solen fram och gästspelade en kort stund innan den åter försvann och det blev mulet med lite snö.Det är ju ändå bra att det inte är kallt och särskilt i går när vår Centrumhörna i byn hade ordnat med att man fick åka med häst och rissla för den som ville.De körde runt vårt kvarter så man kunde titta ut genom fönstret och se det hela därifrån och det var en hel del som åkte med den.
Denna söta krukväxt som jag tror är en Murklocka eller åtminstone så är det en släkting till den fick vi i gåva i går eftermiddag  när vi hade bjudit hit vänner på Söndagsfika och middag.
Inte dåligt med lite ögongodis så här i början på veckan det kan man behöva.Nu i veckan så ska jag plantera lite Tomatfröer så i och med det så är jag i gång lite grann åtminstone med vårsådden.Jag har även tänkt sätta om våra krukväxter i veckan för även dem behöver pysslas om.
Nu har jag beställt sol så nu får vi se om den beställningen kommer snart.
Ha en bra Måndag alla som tittar in.

2 kommentarer:

  1. Det måste ha varit ett perfekt väder för slädfärd i går med nollgradigt och vindstilla. Synd att jag inte visste om ert arrangemang för sonsonen var har och han kanske hade velat åka, även om han tycker att hästar är lite otäcka. Ni är duktiga i Drängmark med er Centrumhörna. Jag har aldrig varit in där sedan den öppnades men kanske att det kan vara en liten lagom utflykt för badgänget till exempel. Vi kommer nog så småningom.

    SvaraRadera
  2. Centrumhörnan har blivit ett nytt ställe att träffas på då de har en hel del aktiviteter där.Det är helt rätt person som för tillfället har en anställning där och sedan är det nog rätt människor som sitter i den ekonomiska styrelsen .Mycket går också ut på ideellt arbete som bakar ljusungsbröd som man kan köpa där och även fika brödet som säljs där är ju även det hembakt så det är ingen dum ide att stanna till där för en fika.

    SvaraRadera