fredag 1 juni 2012


Träd med rosa blommor och brokbladig Lungört
Den vackra Häggen med rosa blommor den blir bara vackrare och ståtligare för varje år som går och den har nog aldrig blommat så mycket som i år och som alla Häggar så är den dessutom snabbväxande.Brokbladig lungört är ju en pärla i rabatten med sina brokiga blad och den fyller sin funktion hela sommaren även sedan den blommat ut.Tänk vad tiden går fort jag tyckte att vi precis nyss vände blad i almanackan och att det var Maj månad som vi började och nu är den redan över och i dag skriver vi 1/6 det  är alltså den första sommarmånaden vi går in i och just nu vill jag stoppa tiden ett slag.
Först i eftermiddag så har jag klippt gräsmattan ibland blir man så frustrerad över att man måste ha hjälp av manliga krafter för att få i gång detta vidunder till gräsklippare jag kanske måste börja lyfta järnskrot för att få till muskelkraft.Jag har sagt både ett och annat inte allt för bra ord för andras öron men i vart fall nu är det gjort för denna gång och i morgon ska det komma regn vilket jag verkligen välkomnar.
Ha en riktigt bra eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar