söndag 3 juni 2012


Sött ogräs
kan man verkligen säga om Tusensköna sedan man planterat dem i trädgården för så gör vi här uppe i Norr för här växer de inte vilda och vi betraktar inte heller dem som ogräs man kan köpa dem på våren i trädgårdsbutiken till och med.Jag har dem med fördel i olika krukor och de står där och blommar så snällt sedan så fröar dem av sig så man har dem lite överallt men det gör inte så mycket.I går när jag promenerade till vårt sommartorp så hade jag kameran i fickan, för det har jag ofta ,för i dessa tider så dyker det upp både det ena och andra objektet och då blommade Kattfötter vid dikesrenen.Jag brukar för det mesta varje sommar plocka en bukett och hänga på tork, de är så roligt att under vintern titta på dem och tänka tillbaka på härliga sommardagar.Nu har vi fått regn med besked det har kommit över 50 mm och i går kväll så var det ett riktigt oväder så då var det skönt att krypa i hop inomhus.Det regnar fortfarande men det kommer att upphöra senare i kväll.
Ha en trevlig eftermiddag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar