lördag 30 juni 2012


Sommarens första Ros och söt Nejlika
den vackra Bergrosen har jag hittat på en träff med Trädgårdssällskapet för några somrar sedan då vi träffades och bytte växter.Den står nu i trädgården på vårt sommartorp där är den så vacker och den har en svag doft.Backnejlikan med den vackra färgen den har jag i stenpartiet hemma i trädgården jag har blivit förtjust i dessa blommor  för de blommar så fint varje sommar jag har olika färger och olika arter av dessa.Det finns i trädgården både mörkrosa,vit och även röda varianter och de blommar ganska så länge när de väl slagit ut i blom .I dag har vi haft ett riktigt ruskväder med blåst och regn det har varit en bra dag för att pyssla med annat. Nu har jag sett att till veckan så kommer värmen, inom kort så börjar industrisemestern och då vore det bra om det blev lite stabilare väder för alla.
Ha en härlig fortsättning på dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar