måndag 4 juni 2012


Två sorter av Förgätmigej
Den på övre bilden har jag haft i några år och den är så otroligt vacker i bladen. Förra sommaren så köpte jag den brokbladiga växten som nu visar sig vara ännu en variant av Kaukasisk Förgätmigej.Jag faller ju  så lätt för brokbladiga växter som Ni vet, men nu gör det ju inget att jag har två för även den är  ju vacker.
Alldeles lagom till skogspromenaden  i dag så upphörde det att regna men vi,  min granne och jag, hade ändå paraply med oss för man kan inte så noga veta.Sedan vi rört på oss en timma så blev det fika hemma hos mig då var det skönt att komma inomhus för ute var det inte så varmt bara 10 grader och mulet.Det har kommit över 50 mm regn sammanlagt och nu står alla diken över fulla av vatten det är värre än det brukar vara under våren.Nu får vi hoppas att solen snart tittar fram igen och torkar upp våra kära jord.
Jag får önska Er alla en riktigt härlig eftermiddag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar