lördag 2 juni 2012


Vackert besök och nytt utedass
I dag på förmiddagen när vi var till vårt sommarställe och klippte gräs och jag satte mig ner en stund för att njuta av det vackra vädret som vi just då hade så uppenbarade sig denna ljuva varelse på grusgången.Man förundras varje gång fjärilar dyker upp det är så otroligt vackra med sina färger och så fulländade och denna som jag inte vet vad den heter är ju dessutom  större än andra som är vanligt att man ser.Den satt kvar en god stund så jag kunde fota den i lugn och ro.
Visst är det fint vårt nya utedass?Det är en man som är 77 år som har gjort det och han har tänkt på allt, det är en otrolig finish på hela huset och han har lagt ett tak av hård plast så det blir som ett växthus så man kan säga att det fyller flera funktioner, inte illa.Jag kommer att måla det i rött och vitt med tiden när det blir återstår att se.I  eftermiddag så har vi fått regn och ingen gladare än jag nu får alla växter den väta de så väl behöver.
Ha nu en riktigt trevlig eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar