fredag 29 juni 2012




Sommarblommor
vid vägens dikesren det kan jag bjuda på.I eftermiddag när jag tog en promenad till vårt sommartorp så hade jag med mig som vanligt min kamera och det finns hur mycket som helst att föreviga det är bara att välja. Sommarens fägring finns runtomkring en vart än man ser, de söta Blåklockorna är ju så vackra med sin ljusblåa kulört,hundkex är  även den så fin då den är så skir väldigt vacker tillsammans med andra sommarblommor i en bukett.Klövern som blommar med sin rosa ton  jag blir så påmind om min barndom när jag ser den för då växte den på alla ängar där vi slog gräset vid "slåttanna" som vi säger här uppe i norr.Jag har ju varit med om att ta ihop höet med släpräfsa som kördes med häst det var en konst och jag minns att jag tyckte det var roligt.Jag har ju även varit med om att vara inne i en hölada och trampa i hop höet vilket inte var lika kul och hur det sved i skinnet på kvällen när man skulle bada bort dammet.
I dag har vi haft en helt ok dag vädermässigt solen har lyst och värmt upp oss men det har även varit molnigt ibland och nu har det börjat regna.
Ha nu en fortsatt bra eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar