torsdag 4 september 2014





Nedräkningen har börjat
Just nu så ger jag mina rabatter fin kompostjord jag förbereder allt vad jag kan för att alla växter ska ha det så bra under vintern .Jag vet att det finns ingen jord så bra som just kompost den innehåller allt vad de behöver och en hel del fina mikroorganismer och daggmaskar och maskarna dem har jag redan sett.
Tomaterna har jag även plockat in och i år blev det en rejäl skörd har aldrig fått så mycket någon gång vilket förstås är roligt.När man har så mycket då är det även trevligt att dela med sig av det goda och göra någon glad.
Häromdagen så var jag över till min granne och just då så kom den här vackra Amiral fjärilen och satte sig på en Tagetes.Den har då jag aldrig sett förut men vacker är den tur även att jag hade kameran med mig. Den här årstiden så är det lite lättare att fota just Fjärilar för de är lite mindre på alerten de börjar väl vara trötta efter den här varma sommaren.
Den här Australienska Violen har jag nu tagit in och nu är mitt hopp att den ska överleva vintern inomhus  för den är ju så otroligt söt så jag vill väldigt gärna ha den i någon rabatt även nästa sommar
I dag har vi haft nästan 20 grader varmt och det är så härligt att få ha kvar den sköna värmen ett tag till man behöver inte vara så påpälsad när man ska vara ute och jobba.Jag är ute i trädgården hela eftermiddagarna vilket innebär att jag får min dagliga dos av motion och behöver inte ut på någon kvällspromenad.
Det var allt för i dag och lev och må nu tills vi möts igen på min sida.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar