onsdag 24 september 2014





Höstdekorationer
Nu har jag på eftermiddagen varit ute i trädgården och städat bort en hel del krukor och annat som man har framme under sommaren.Jag har även höstpyntat och den här struten av hönsnät gjorde jag för flera år sedan och den använder jag varje höst den blir så fin med mossa av olika slag och en Lila Ljung den här har jag på väggen bredvid vår ytterdörr här hänger den lite skyddat så den inte ska blåsa i väg.Nu är det en klass 2 varning för storm här i Västerbotten så då kanske man ändå ska plocka in en del som man har ute i alla fall bara för säkerhets skull.Jag håller mest tummarna för vårt växthus att det ska hålla i hop för starka vindar.
Jag har även hämtat hem  från vårt torp den här gamla hinken av zink  det blir ju ganska så fint att pryda den med mossa,.kottar och lite röda Rönnbär eller hur?Tänks så himla enkelt att dekorera med det som naturen har att bjuda på.Det är som vanligt det enkla som är det vackraste.
Min väninna Ingrid hon har gjort så här fint och satt på deras hus vägg väldigt dekorativ tycker jag.
Här har hon även höst  pyntat deras fågelbad  och det blev så här bra.
Nu har vi ju haft höstdagjämning och i samband med det så har det börjat bli ordentligt kyligt nu känner man tydligt att vi går mot en kallare årstid.Nu kanske det bara är för tillfället för nästa vecka skulle det visst bli något varmare och det tycker då jag inte gör någonting man blir lika överraskad varje år när det börjar bli minusgrader.Jag tycker att det är lite svårt att veta hur mycket man ska pälsa på sig men i dag hade jag klätt mig lagom men då höll jag i gång även i och med att jag städade bort sommaren och då blir man ju varm av det.Tur är ändå att solen har lyst över oss och den värmer ju även en del.
Jag får avsluta med en liten höstdikt som jag hittade i en tidning.
Sakta sjunker solen ned i skymningen och förebådar kväll.Med ens visar höstens färgpalett ståndaktigt valda delar av livet som runnit och bjuder frossans fäste.
Den passar väldigt bra in i den tid som är nu,med det så får jag önska Er en bra eftermiddag vi får hem dotter och en väninna till henne som ska äta middag med oss vilket ska bli trevligt.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar