måndag 15 september 2014





Höstpyssel
I vår trädgård så har jag flera av växten Murgröna och den som vuxit i den här krukan har som Ni ser haft en bra sommar för den har vuxit över alla breddar.Jag hade inte hjärta att plocka upp den ur krukan för då stör man ju dess rötter utan hela krukan fick följa med in och fortsätta och växa där.Nu står den som Ni ser på en piedestal i vårt rum och nog gör den sig bra där allt.Jag har börjat plocka bort sommaren i vår trädgård det hör ju till höstens bestyr och tömma en del krukor.
Hittade för ett tag sedan i mina gömmor en rätt så gammal duk som blivit ganska så färglös på grund av ålder och även mycket tunn.Just därför så tänkte jag att då spetsen var hel så sprättade jag lös den och tog ett gardin tyg som jag hade på lager som jag tyckte skulle passa och nog blev jag nöjd med resultatet allt.Det här att ta en spets och skrädda till en tygbit till en duk det var någonting som man gjorde förr och fick på så vis en ny duk för en liten peng för mig så blev den helt gratis.
För ett bra tag sedan så inköpte jag den här vackra Cyklamen jag brukar göra det i bland på hösten för då är de så fina och finns att köpa ute i handeln.De ska ju helst inte stå ovanför ett element  och det har hänt att jag har fått dem att överleva vintern och de har någon gång blommat igen på vårkanten, då är man rätt nöjd när man fixat det för de är lite viktiga kan man säga utan att överdriva.Åtminstone tycker jag att de är det.
I dag har jag bjudit hit min granne på fika och vi satt inne och drack kaffe men sedan så gick vi ut och satte oss för solen skiner fortfarande på oss och vi har ett underbart höstväder.Tänk på att
"Alla dagar är inte lika men varje ny  dag har något man kan vara glad för."
Just nu så är det ett vackert väder och att man får ha hälsan någorlunda i behåll som är mycket att vara glad över.Med det så får jag önska alla en trevlig Måndags eftermiddag.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar