lördag 20 september 2014




En bra Lördag
I dag på eftermiddagen så  har vi tillbringat på vårt  torp vi har tagit ner vår Humle som slingrar sig uppför ena sidan om vår entré dörr den är så fin där den sitter på sommaren och hör liksom till på den här platsen.Här har jag fotat från vår balkong som vi har på torpet.Nu på höstkanten så måste man städa bort sommaren för att lämna plats för den kallare årstiden som vi står på trappan till man kan väl säga att vi gläntar på dörren till vintern som ska komma så småningom.I dag känns det som att det kommer att dröja för det har varit en dag med cirka arton grader varmt och det är bara att ta vara på dessa dagar.
Humle har vi även planterat vid dörren till den så kallade bod som finns i vårt uthus även här passar den bra. Där har vi även planterat en Åkervinda men den har inte hunnit ännu att ta för sig vi får väl se hur det blir med det så småningom  men den är ju så vacker när den blommar och det gör inte någonting att det kommer en rosa färgklick tillsammans med det gröna.
I dag så träffade jag även Valda vår granne på torpet och vi gav henne en hink med potatis för maken håller på att ta upp den.Jag fick av henne både sallad och en bukett Linblommor och när jag kom hem sedan så tog jag in några Rosenskäror och då blev det en så här vacker bukett.Vi får väl se hur länge den står sig men man kan ju glädja sig över den så länge som det varar.
Valda hon har flera buskar med Svarta Vinbär i sin trädgård vid deras sommarhus och i dem så är det gott om bär och även av dem fick vi en hink som jag nu ska frysa in, men även äta av för de är ju så otroligt goda att mumsa i sig färska.Man kan säga att det har varit en dag med bra innehåll. Vi fick även göra undan en del höstbestyr så i morgon så ska vi åka dit igen och då ska jag städa bort efter Humlen för det blir ganska så osnyggt av den men man vill ändå ha den slingrandes uppefter ena sidan på dörren ändå.
Det var allt ifrån den här sidan för i dag.Ett litet ord på vägen får Ni här av mig som avslut.Att känna tacksamhet och inte uttrycka den är som att slå in ett paket och inte ge bort det.
Ha en trevlig fortsättning på dagen







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar