måndag 8 september 2014





Några skönheter
Vacker Ros som jag tyvärr inte vet namnet på och den söta Silkesnävan de blommar vidare vilket de gör rätt i för än verkar sensommaren inte vara över med tanke på det fina vädret  och med sommartemperaturer.
Strantrift så otroligt söta blommor.Jag har tur med dem kan jag säga för jag har dem på flera ställen och de blommar fortfarande ,utan att vara expert på dem så har jag nog lyckats ge dem rätt förutsättningar.
Vita Höstflox nog är det allt bra vackert med vitt, de lyser så fint mot väggen när det blir mörka kvällar.Den här plantan har ju blivit ganska så stor så därför så mår den bara bra med att man delar på den och planterar den även på något  annat ställe då får den ju chans att lysa upp även där.
Besksöta som just nu har både blommor och röda bär den har jag hämtat på en kompost i skogen i närheten av vårt hus.Jag har låtit den växa vidare där den står och nu har den börjat klä in spaljen ordentligt och då blir den bara finare med tiden.Den är ju släkt med potatisen och blommorna påminner om potatisblomman just därför.
Just nu så håller jag på med våra fönster och putsar dem men jag är även ute i trädgården och arbetar och kan väl säga att mina dagar innehåller en hel del mysiga uppdrag som jag själv skapar.Visst låter det härligt kan bara säga att det är precis vad det är och när jag blir less så kan man ju alltid sätta sig på en stol och bara vara.Just nu har vi ett fantastiskt väder så det måste man ju bara ta vara på.
Fortsätt och ha det riktigt bra.
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar