tisdag 2 september 2014






Lite höstfägring

På fönsterbrädan i vårt kök så står den här Pelargonen och blommar så fint med sin vackra röda blomma.Den har jag haft ute i sommar men nu när det börjar vara kyligt nattetid så har jag tagit in den och får på så vis njuta av den på nära håll.Jag vet inte vad den heter men det spelar inte så stor roll den lyser mot mig med sin röda färg.
Den här vackra Pelargonen tror jag heter Appleblossom och lär ha varit drottning Viktorias favorit en gång i tiden.Hon tycker jag hade god smak i så fall för även jag gillar den mycket problemet är att den står inte hemma hos oss utan den finns hos min torpgranne Valda men känner jag henne rätt så kommer jag att få ett blomskott av henne.Just nu så vattnar jag deras blommor och därför så kom jag i kontakt med den och blev hänförd.
I vårt växthus så har jag den här skönheten den var på väg att ge upp när jag hade den inomhus där fick den för lite ljus men nu när den står på rätt ställe så blir den så här fin.Den tror jag heter Bornholm och har fått det här vackra bladverket på grund av ett virus som inte skadat plantan utan bara gjort den vacker.Nog är naturen förunderlig allt.
Min väninna hon har en hel Pelargonsamling som blommar så här vackert men hon brukar ställa dem på ett bra ställe vintertid och därför så har de blivit så här fina.I dag har vi haft 20 grader varmt och det har varit en härlig höstdag kanske inte så bra för de älgjägare som ska vara i skogen och jaga skogens konung men vi som inte är jägare vi har njutit av dagen lite extra.Nu vill jag önska Dig en härlig eftermiddag och ta vara på stunden.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar