torsdag 11 september 2014







Frö tider
Gula Tagetes har jag blivit så förtjust i de lyser av sig  där de sitter och är även söta att se på och nu är tid att plocka in fröer för att ha till nästa Vår igen när det åter är tid att sätta fröer.
Violer har jag en gång hämtat på en trädgårdsdag och nu har jag dem på olika ställen dessa behöver jag inte ta fröer av för de är otroligt duktiga på att se till att de får finnas kvar.Om man inte rör  dem på Våren så blir det som på bilden en rejäl matta av dem och de kan faktiskt vara riktigt vackert det med när de kommer på rätt ställe.Man kanske inte vill ha dem riktigt överallt även om de är vackra.
Prästkragar som jag har valt att plantera under vår tall på framsidan av vårt hus de fröar även av sig på egen hand det är bara att plocka upp plantrosetterna och placera dem där man vill ha dem.Här under vår Tall så är de en riktig tillgång för de är så vackra och de blommar så länge  och sedan så vill man ju gärna ha just Prästkragar när det är sommar det hör ju liksom till.
Pionvallmo dem satte jag fröer av och planterade ut dem på försommaren och nu får de stå kvar ute under vintern och de ska få fröa av sig som de vill de får gärna komma flera av dem för de är så fina.
Även den här sommaren så har det blivit kvar i jorden ett Solrosfrö som nu har blivit en vacker blomma.Vi brukar ha restaurang för fåglarna vid Tallen så därför är det inte så konstigt att det stannar kvar ett och annat frö som blir till vackra Solrosor.
Tänka sig att vi fortfarande har sommartemperaturer man tror inte att det är sant.I går kväll så startade vi upp vår junta och det är alltid trevligt att träffas och höra hur alla har haft det under sommaren.En i vår grupp hade dessutom fyllt jämna år under sommaren vilket vi så klart hade tänkt på och därför köpt en blomsterdekoration som hon fick.
Det var allt för i dag så ha det så bra tills vi åter ses på min sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar