söndag 1 juni 2014





Välkommen sköna Juni
Den första av sommarmånader har trätt in och jag hoppas att det blir en riktigt fin månad vädermässigt och även för övrigt också.I vår trädgård så har den Rosenbräcka som jag har i vårt stenparti vid entrén börjat blomma och den har bott på samma ställe i flera år och har därför blivit ganska så vid i sitt omfång.Den är ju så klart alltid lika vacker med sina röda blommor
Även den som blommar vitt har börjat visa sina blommor men den blommar inte lika mycket i år som förra sommaren.Jag har börjat känna att vita blommor tillför ganska mycket i en plantering så därför så har jag försökt att hitta en del som är i den kulören.
Förra sommaren så gjorde jag några insektshotell och här har jag gömt den bakom vår Klätterros.På vårt torp har jag även en likadan och där har det tydligen bott någon som fåglarna har hittat för den var det åverkan på så den har jag fått fixa till.Om det har bott någon i det här hotellet vet jag inte har inte kunnat se det med blotta ögat.Det känns riktigt bra att ta vara på det trädgårdsskräp som man tar om hand om på våren och göra ett bo för våra riktigt små levande varelserna som man har i vår natur för det är ju trots allt dem som gör att vi har blommor,bär och frukt i trädgården så dem måste man hjälpa på traven.
Den här gula Vallmon har bestämt sig för att här vill den bo den har hamnat intill en rabatt på baksidan av vårt hus och där ska den även få vara och gärna få komma med flera blommor.Jag brukar samla på Vallmons fröer för Vallmo dem har jag i  en rabatt under vår Tall på framsidan av vårt hus  och det är inte alltid att de kommer självmant.I år har jag satt fröerna inomhus och planterat ut dem.Därför så är det så roligt att de dyker upp lite varstans utan att jag har varit inblandad det är säkert fåglarna som har hjälpt till de tyckte säkert att just här ska det stå en blomma.
Nu på morgonen så har vi haft sol en stund och något varmare än tidigare 13 grader men just nu så har solen lite svårt att bestämma sig om den ska lysa på oss eller om den tänker gömma sig bakom molnen.Jag hoppas verkligen att den bestämmer sig för att skina i dag vi behöver den sköna solens värme så väl.
Sommaren kysste jordens bara bröst och lämnade ett strå av vallmo
Med dessa rader så hoppas jag att Ni får en riktigt fin Söndag för det tänker jag ha och tillbringa min dag ute i min kära trädgård.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar