söndag 15 juni 2014






Söndagsbilder
Nu har min Rosenpion slagit ut och den är förstås riktigt fin, tänk att jag hittade en liten planta på en trädgårdsträff för några år sedan och nu så står den här och förgyller vår tillvaro.I år har den riktigt många knoppar dessutom vilket förstås innebär att jag får ha glädje av den en längre tid.
Hos min väninna så blommar den vita Rosenpionen som hon har i deras trädgård även den är vacker och hennes har blivit lika stor som en riktig Pion.
Fredagen den 13;e så var maken och jag i väg för att hälsa på min moster som nyss fyllt 80 år.Hon är still going strong ibland kanske inte tankarna följer med henne som förut men oftast så går det bra,hon bjöd oss på ett gott fika och kaffet smakade även  bra i hennes Rosen koppar.
Hon plockade fram sina album där vi tittade på bilderna och mindes svunna tider,då jag hade kameran med mig så fotade jag av en del foton ur hennes album och fick på så vis bilder på kära släktingar som gått ur tiden men även på dem som finns i livet fortfarande.Vi stannade några timmar och tiden gick fort som den gör när man har det trevligt.Efter mötet med min moster så åkte vi i väg till Oves plantor och jag köpte upp mitt presentkort där jag hade kvar pengar sedan tidigare och den här gången så blev det en liten vit Näva,en Sockblomma och en Nejlika så nu får det vara bra med växter för den här gången.
I går efter lunch så kom våra vänner förbi och hälsade på Ingrid hade med sig den här vackra buketten för hon har Pioner som blommar i sin trädgård.De stannade på middag  för vi skulle grilla och efter middagen så åkte vi ut på en liten biltur.På sommaren så är det alltid roligt att åka i väg och se sig omkring med tanke på att vi har ljust dygnet runt så är det bara att åka i väg även om timmen är sen man ser lika bra för det.
I dag ska jag plantera den Dahlia som hon även hade med sig nu ska den få lite härlig gödsel i form av brunnen hästgödsel och jord sedan så hoppas jag förstås på en riklig blomning.
Solen verkar ha svårt för att bestämma sig om den ska visa sig jag hoppas förstås att den bestämmer sig för att skina på oss för det gjorde den i går och det var så härligt.
Allt gott önskar jag Er och ha en riktigt fin sommarSöndag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar