onsdag 25 juni 2014





En solig Onsdag
Vid vår entré där blommar det för fullt i vårt stenparti både Mossflox och Backnejlika försöker överträffa varandra i form av blomning men Nejlikan den vinner för den är full av blommor som Ni kan se.Just nu så är det mycket som bara står och väntar på värme och just då kommer många blommor att slå ut så fägringen har vi kvar nu får man gotta sig i några enbart.
Den här vackra Irisen den har gäckat mig en aning med att stå på samma plats i flera år och  inte velat blomma som jag har velat.Min tanke har varit att den skulle få flytta till vårt torp men nu  i sommar har den helt plötsligt flera blomknoppar vilket gläder mig.Kanske kan det bero på att den har haft det allt för bra i rabatten och därför vilat eller också beror det på helt andra saker som jag aldrig kan förstå.Nu ska jag bara ta vara på den här tiden då den blommar som allra bäst.
I den här rabatten har jag ett parti där jag har en del gula kulörer i form av Törel,Skuggbräcka,gult Penningblad och en jätte Alunrot som blommar med höga gula stänglar.Det finns även en Senapsmynta som inte har kommit upp ännu med gula och gröna blad och även passar bra in på stället.
Inne i vårt kök så har jag några Kornettblommor som är så här fina just nu det är en rolig tid när man har fägring både ute och inne.I dag har vi en solig dag och det blir en tur till vårt torp där vi ska äta lunch för första gången för i år  för middagen ska vi inta hos våra grannar och efter den middagen ska vi bege oss till Skellefteå för att se drakbåtsrodden som går av stapeln i kväll.I går så hamnade vi hos våra vänner i Kåge efter vi varit till stan och gjort ärenden och där blev vi bjudna på sill lunch som smakade bra.Sedan begav vi oss ut på en biltur och Ola visade oss runt i sin by och det blev även att åka i väg utanför för att se på alla vackra sommarstugor som fanns i Boviken och där vi häpnade över hur fina hus folk har byggt vid havet.
Solen skiner på oss idag och det blir nog en bra dag även i dag.
Ha en riktigt fin sommardag alla som tittar förbi.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar