onsdag 4 juni 2014


En trivsam Onsdag
Det är så mycket som är på gång just nu den otroligt vackra brokbladiga Syrenen som jag hade turen att vinna på ett trädgårds lotteri för ett antal år sedan den växer och trivs.Just nu så har den ganska många klasar blommor och den har nog aldrig tidigare varit så vacker.Den lott som jag hade den här gången gjorde att jag inte vann första pris  som man skulle kunna tro utan andra pris och den som vann första pris valde  ett antal Tagetes, hon kanske bodde i lägenhet och inte hade möjlighet att ha en Syren och det var ju tur för mig det.
I dag har jag planterat ut ett antal krukor och lådor med diverse blommor,i den här krukan så har jag planterat Husarknappar den såg jag blomma förra sommaren och blev så förtjust.Jag inköpte plantan i går och även den söta fjärilen blev min  allt hittade jag i Byske hos blomsterbutiken där.Det gula gräset hade jag turen att få av min väninna häromdagen när jag var till henne och hjälpte henne med hennes fönster.I dag har jag haft en riktigt trivsam dag när jag har tillbringat den med att plantera i krukor och bara tänka ut vad man ska plantera tillsammans för att få det bästa resultatet.Jag blandar ju både perenner och sommarblommor och i bland så blir det enbart perenner.
Vit Trolldruva och vit Fänrikshjärta blommar så fint samtidigt två tacksamma perenner.
I dag har vi ju haft mulet men en härlig temperatur 18 plusgrader ungefär, den här lilla krabaten hittade till vårt fågelbad och tog sig ett rejält dopp.Sedan fick han ett fasligt besvär med att putsa sina vingar och sedan badade han åter igen.De är ju så söta så man stannar till en stund och beundrar dem under tiden man håller på med trädgårdsarbetet.
I går var det ett jättefin väder så då fick man njuta i en solstol.I kväll ska jag tillsammans med mina vänner i vår junta åka i väg till stan och äta middag vilket ska bli trevligt.Vi brukar försöka hitta på något som avslutning och den här våren beslöt vi att åka i väg och äta en bit mat på något trevligt ställe.
Det var allt vad jag hade på hjärtat den här gången men lev och må så länge.
 
 

 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar