tisdag 10 juni 2014




                                            En bra Tisdag eftermiddag
Förra sommaren så fick jag den här fina väggampeln av min väninna.Jag har funderat en del på vart jag skulle sätta den.Så en dag så fick jag iden att sätta den på väggen vid vår groventre där syns den ju allra bäst och med gula Penningblad så går det inte att missa den för de lyser ju av sig även om de inte blommar.
I eftermiddag efter vårt eftermiddags kaffe så åkte vi i väg till vårt torp en liten stund och där blommade den vackra Bergrosen för fullt den är ju så vacker med sin vackra rosa färg.

Den Rönn som vi har på baksidan av vårt hus och man kan säga alla Rönnar som finns i vår by blommar som bara den minns inte när de blommade så här mycket.Det är otroligt vackert och naturligtvis så börjar man ju fundera om det kommer att bli en snörik vinter vi går till mötes kommande vinter.Förra sommaren så blommade det inte alls lika mycket och det blev då heller inte så värst mycket bär och med tanke på hur isig och snöfattig vintern var så kan man ju undra om det har något samband.
I vårt Hallon och Jordgubbsland så blommar det även där och vi har nog aldrig haft så fina plantor som vi har i sommar så nu hoppas man ju förstås att vi ska få mycket bär.Det kanske är så att det till och med blir en bärrik sommar vi håller tummarna för det för inget smakar så gott som solvarma bär som man kan plocka in och göra goda efterrätter av eller goda mellanmål.
I dag så har jag tillbringat hela eftermiddagen i alla fall ute i vår trädgård där finns hur mycket som helst att göra men för mig så är det en riktig energikälla och friskvård på hög nivå för jag mår så bra att vistas där och där tankas även energi för själen det kan man även göra i en skogspromenad
och kom i håg att ogräs är inte mer än en blomma i en förklädnad som ändå kan njutas
Fortsätt ha en riktigt bra eftermiddag det var allt från mig den här gången.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar