söndag 8 juni 2014






En Juni söndag
Så här vacker är den vita Syren som står mellan oss och vår granne och gör vad den kan för att vara vacker, jag ska nog ta och plocka in av den så man får se blommorna på nära håll.Tyvärr så brukar de börja att sloka ganska så fort men under den korta tiden så får jag väl känna på doften i alla fall på nära håll.
Hos vår granne så blommar det här rosa Fänrikshjärtat och den är så vacker mot den gula väggen ,otroligt vad den gör sig bra  men det är nog kanske att den har så mycket grönt bladverk förstås så det är därför som den är så fin just där.Vi har fått det fina uppdraget att vara katt vakt och se till att deras Zolo får färskt vatten och lite kattmat,han gillar inte vårt besök något vidare värst för han fräser åt oss.Synd för man skulle gärna vilja bli lite mer bekant med honom för han är otroligt vacker med sin svarta päls.
Midsommarblomster så vackra, de blommar på vårt torp just nu och det är ju egentligen en Näva som jag tycker så mycket om.Den här förknippar man ju med midsommar som vi snart har här en här..I går så var jag tillsammans med min svägerska och träffade andra trädgårdsentuiaster på  plant bytardag  och då bar jag hem ett antal kassar fullt med växter..Det här som vi har alldeles gratis i vår förening är ett mycket bra påhitt för tänk så trevligt att ta med sig av sitt överflöd och byta med andra jag tog hem ett antal Nävor bland annat bland dem var.
en Flocknäva som ska se ut så här när den blommar,det blev även en Alunrot,en Nejlika,Ballongblomma,en Solros,en Spjutbräken,en Höstaster och en del andra växter som nu har bytt ägare och kommit till vår trädgård.Vi köpte även fika och lotter men jag vann tyvärr inte den här gången men min svägerska gjorde det.
Just nu så blommar  silver Veronicka (som jag tror att den heter) som jag planterat i min kruka vid vårt cykelskjul  den ska jag byta ut sedan när den blommat klart för den har en kort blomningstid, men den är så fin när den blommar.I den här krukan ska jag sedan sätta ner några Pelargoner och en Lyckliga lisa som väntar på sin tur.
Nu har vi haft ett par varma dagar med temperaturer upp emot 27 grader i dag känns det mycket skönare ute när tempen har gått ner en aning.Vi har fortfarande en sol som skiner och gör oss glada.
Ha nu en riktigt fin Juni Söndag alla som tittar in här.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar