tisdag 8 april 2014



                                             Vårglädje                                          

Tösen som gick i dessa små skor fyller 27 år i dag  tänk ändå vad tiden springer i väg man tycker som förälder att det var inte så värst länge sedan och den här dagen kommer man ju förstås i håg extra mycket. Vädret var strålande med en sol som lyste från en klarblå himmel och just det här året så hade vi mycket snö.I kväll så ska födelsedagsbarnet sjunga på hockeyn  när AIK har hemmamatch det är någonting som hon gillar att göra efter det när hon kommer hem så ska vi passa på att uppvakta med några presenter.Till helgen ska vi ställa till med liten fest tillsammans med nära och kära för förra året bodde hon i Bålsta så då blev det ingen fest det ska vi råda bot på i år.
I dag på förmiddagen så har vi varit i väg och shoppat och då passade jag på att inhandla en Hängsälg i kruka den blev fin att ha i lådan där även några andra vårväxter får göra den sällskap.Nu inväntas det ju att bli varmare i slutet på veckan vilket ska bli härligt och då kanske man inte behöver ta in vårväxterna under natten är min förhoppning.
Så här fin är den nu när den har utslagna kvistar.
Jag köpte även ett vitt Löjtnantshjärta som jag har planterat i kruka och ställt ut hoppas nu bara att den kommer i gång så småningom jag ska ge Er rapport om hur det gick längre fram.
Nu har vi haft mulet i flera dagar hoppas att det nu blir som väderlekstjänsten har lovat att det ska bli varmare väder och sol.I går så var jag och min granne ut på nästan en timmes promenad och det blev riktigt varmt även om solen inte lyste sedan blev jag bjuden till henne på fika.Nu känner jag att man börjar längta till att  man får sitta ute på verandan i tunnare kläder och fika men det stundar inom en snar framtid vilket känns gott ända in i själen.Ha en fortsatt bra eftermiddag alla som tittar in på min sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar