lördag 12 april 2014




Påsken närmar sig
För att hinna med att njuta av de få påsksaker som man har i gömmorna så plockade jag fram dem förra helgen när jag veckostädade för nu närmar sig Påsken  med stormsteg.Den är ju så kort den högtiden inte alls som julen som man firar under en längre tid.Den här tuppen köpte jag på en loppis för en tia för några år sedan.
I köksfönstret så står de fina ljusstakar som min morbror en gång gjorde dem har jag ofta framme och speciellt nu till påsk så får de ha gula ljus och passande manschett till.
På vårt torp där har redan Häggen små bladknoppar som berättar att den är på gång och det i sig är en så otroligt fin upplevelse att man kan se hur naturen nu börjar komma i gång efter det den legat i dvala.I går så var det ju så härlig temperatur då vi hade elva grader varmt och en sol som lyste och även blåst på det vilket gör att det tinar på bra och det syntes för det blev rejält blött men det kommer snart att torka upp då tjälen har gått ut marken.Vi satt bekvämt tillbakalutade i våra solstolar och myste i vanlig ordning och kände hur skönt det kan vara nu när våren kommit på allvar.
 I dag har vi en mulen dag men för vår del så gör det inget för vi ska ha ett litet kaffekalas med kära släkten i eftermiddag och fira dottern som fyllt år under veckan.
Det var allt i från mig den här gången jag får hoppas att ni får en riktigt fin Lördag.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar