måndag 28 april 2014




Får det vara några blommor
Den söta Scillan har nu slagit ut och den är ju först av alla vårblommor i vår trädgård och söt som bara den och den är förstås mycket välkommen allt som blommar om våren är förstås till stor glädje för man är ut svulten på blommor vid den här tiden.
Den här söta gula Vårvivan kommer som nummer två för den slår ut just efter att Scillan har gjort det.Den här har jag ju fått av min svägerska och den är så tacksam för den blommar en lång tid framåt.Jag ska nog ta och plantera den i någon kruka framöver tillsammans med vita penseer det tror jag ska bli rätt så fint.
Just för tillfället så har vi ju vackra lösa blommor i en vas som står i vår hall på ett bord för dessa fina blommor fick dottern när hon varit och sjungit på konserten i Lördags.Hon bor ju hemma än några dagar men sedan väntas flytt till egen lägenhet så därför så får man ta del av de vackra blommorna .Konserten den var riktigt bra där vi bjöds på mycket vacker musik och vackra sånger från duktiga solister.
Solen den fortsätter att lysa på oss och man njuter i fulla drag gräsmattan här hemma är i stort sett klart räfsad och på torpet så är det även snart klart vilket är helt otroligt.Nu skulle det egentligen sitta riktigt bra med lite regn så att naturen får lite fukt.Nu får man ägna sig åt roliga saker i trädgården framöver men innan dess så ska jag ta hand om husets fönster och det är några stycken.I dag ska jag ut på promenad med min granne så skönt att man nu inte behöver vinterskor på promenaden.
Det var allt för den här gången ta hand om Er så ses vi på min sida lite längre fram .


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar