tisdag 22 april 2014





Bara ett litet collage
Om man riktar blicken en liten bit uppåt  från vägen när man är ute på promenad så kan man upptäcka hur vackert det är i vår natur även innan det börjat bli grönt.Jag tycker att färgerna påminner lite grann om höstens färger då naturen har klätt sig i en varmare ton.Så här ser det ut i alla fall när jag promenerar hemåt från vårt torp om jag vandrar efter den asfalterade vägen.
 Just nu befinner vi oss i guldyra för Skellefteå AIK tog ju hem segern i hockey i går och hos våra vänner så hade de prytt fågelbadet med det här bandet med texten nu går vi för Guld.
Förra våren den här tiden så hade vi ett rejält snötäcke som låg som ett kallt täcke på marken men som försvann ganska så snabbt ändå när vårsolen kom.
I år så ser det ut så här i skogen och i dag så vek jag av från den asfalterade vägen och promenerade efter en skogsväg som man kan gå hela vägen ända hem, vilket jag gillar.För den vägen är ju så ofantligt mycket mer behaglig att gå efter som det är när man får gå genom en skog.
I går kom även min favorit fågel Sädesärlan och då blir jag så glad för den kommer ju med sommaren.Vi har även i dag haft sol men det har varit kraftiga vindar så vi fick leta en plats där det var lä och vi fick även ta på oss mera kläder då luften inte alls var lika varm som i går då det var 15 plusgrader.Med gårdagens temperatur så fick man ju sommarkänsla det är ett som är säkert och det var en och annan som var ute och räfsade i sina trädgårdar.
Hoppas att Ni får en bra eftermiddag alla som tittar in på min sida.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar