tisdag 1 april 2014





På gång
 Nu har de Tomat fröer som jag stoppade i jorden för ett tag sedan kommit upp i ljuset och är nu redo för att omskolas till större krukor.Jag ska göra det i dag och det blir ju en hel del tomatplantor i plugg plantboxen finns både vanliga tomater och även små busktomater.Nu ska jag även  sätta ner fröer från Tagetes för det börjar vara tid för det nu och det blir otroligt mycket plantor i den här boxen när man sätter ner i alla pluggar.En box som jag har haft nu i ett par år är verkligen ett bra inköp  för dels så gror det bra i den och dels så tar den så liten plats i fönstret förut så satte jag fröerna i små krukor som var betydligt mer skrymmande.Härligt är det i varje fall att få börja så smått med det man tycker om mest av allt att hålla på med blomsterbestyr.
I går gjorde vi utflykt till vår skog för att snitsla ut vägen så den traktor som ska dit och ta hand om vår vindfällda skog som blivit efter de stormar som har härjat i vinter ska veta vart den är.Jag fick då syn på de fina Alar som stod där och hade så här fina hängen  jag tyckte de var så vackra när man ruskade i dem så spred de ut ett stort moln med pollen.
Naturligtvis så plockade jag med mig några kvistar som nu får pryda den strut av hönsnät som jag har ute på väggen där tycker jag de passar allra bäst.De kanske inte är så värst hälsosamt att ha dem inomhus då de sprider sitt pollen vi kanske då får problem med allergi.
När vi åkte tillbaka så fick jag syn på Alar som  stod på kanten av vägen dem har jag aldrig lagt märke till förut men tack vare deras vackra hängen så såg jag dem nu.
Som Ni ser så har våren inte kommit särskilt långt här och då ligger byn bara en mil högre upp än där jag nu bor  men ett tydligt vårtecken är att vägen har börjat vara ganska så lerig på vissa ställen där snön har smält.Som alltid så är det lika härligt att besöka platsen där jag vandrade som barn.
I dag skiner solen så i dag blir det att åka i väg och sola vid vårt torp nu var det några dagar sedan vi var där för vi har varit på bjudning hela helgen vilket har varit så trevligt och i går var det mulet och därför så gjorde vi vår utflykt.Hoppas att ni får en riktigt fin vårdag och lev och må alla som tittar in på min sida.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar