onsdag 16 april 2014





Och så blev det Onsdag i Påskveckan
Lite påskvippor har det blivit i riset men dem får sitta ute vid entrén i år där sitter även vindspelet som klingar i bland när det blir lite kraftigare vindar för det är så till att vinden inte ofta kommer åt det.
Inne i köket på bordet så står den vackra påskdekorationen som vi fick av våra vänner som var hit på middag för någon helg sedan och den är fortfarande lika fin.
Även dessa söta påsktuppar har jag i köket som står på var sin hylla dem hade jag turen att ärva från mitt hem där jag växte upp och naturligtvis så är jag extra rädd om dem .De har ett högt värde för mig i form av minnen.Dessutom så är de ganska så vackra att se på.
Ute i trädgården så ser det ut så här endast en liten snöhög som säkert kommer att fara illa under veckan då det väntas varmare väder.Nu börjar det klia i fingrarna ordentligt att göra alla möjliga vårbestyr i dag ska jag ut och skura upp altanen .Även om man inte kan sitta ute riktigt än så är det bra att de är ordentligt uppstädat och bra förberett när man intar platsen.I går hade vi en riktigt härlig dag även om det blåste ordentligt men vi är som vanligt rätt klädd så då gör det inget.Däremot så kokas kaffet på eftermiddan inomhus numera då vi är rädda för att det ska fara i väg från elden och börja brinna någonstans då det är ordentligt torrt på sina ställen även om det just där vi eldar är blött men det är viktigt att vara försiktig.
I dag på eftermiddagen så ska vi gå till vår Centrumhörna och påskfika de har alltid så gott fika där för de säljer oftast hembakt fika.
Visste ni att om vädret har varit lika den 14,15 och 16 April så blir det en bra sommar och den 14 April är ju sommarmånaden och om den är kall så blir det en varm sommar enligt bondepraktikan.Nu vet jag ju inte om det i dag stämmer in då allting har förändrats.Än så länge skiner solen här jag hoppas förstås på att den ska fortsätta och göra det.
Ha det nu så bra och var rädda om varandra för det är en dag i morgon också.
 

 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar