måndag 14 april 2014




Måndagsblandning
Den Tibastbuske som vi har planterat på vårt torp den har nu slagit ut.Jag är lite förvånad för det har ju varit så kallt så jag var inte säker på  att den skulle klara sina knoppar men det har den gjort  och se så otroligt vacker den är.Som Ni ser så är det inte just någon snö i skogen den har farit bort fort i år men det har ju inte heller varit tal om någon snömängd direkt.
I helgen har vi ju haft en litet födelsedagsfest här är jubilaren som tar för sig av tårtan. Hon hade jobbardag fast det var Lördag men skulle sluta klockan två men hade så mycket göra så vi fick vänta på henne då hon slutade lite senare men bättre sent än aldrig kan man väl säga.Familjen har inte förrän i helgen uppvaktat henne för Izabelle har haft en vecka med många uppdrag även på kvällarna så kan det vara i bland.Vi är i alla fall så glada över att ha henne på hemmaplan igen och riktigt få rå om henne och att hon har fått ett jobb som hon stortrivs med och har jättefina arbetskamrater.
Det här ägget kanske Ni minns jag berättade att jag skulle fixa till det och nu har jag gjort det.
Och så här blev det kan säga att jag är själv riktigt nöjd med resultatet.Jag målade det i flera lager med en väggfärg som ger en lite glansig yta när det torkat så limmade jag fast spetsen.Kul när man gör saker som man blir nöjd med.I dag ska jag ut och ta reda på ris som vi har i trädgården känns så kul att få börja så smått med  trädgårdsbestyren.Det är ännu för blött för att räfsa men inom en snar framtid så blir även det gjort.För 25 år sedan då vi bodde här det första året så räfsade vi på valborgsmässoafton då hade det torkat upp vi får se om det blir så även i år det är inte omöjligt.I går hörde jag Storspoven och då fick jag riktigt mycket vårkänslor.
Ha nu en fortsatt bra Måndag







1 kommentar:

  1. Vad fint ägget blev, du är så påhittig:) ha en trevlig påsk.

    SvaraRadera