söndag 20 april 2014





En Påsk i vårens tecken
Den första Tussilgon fann jag vid dikesrenen när jag promenerade hem från vårt torp på Långfredags eftermiddagen.Dessa ljuvliga gula ambassadörer som talar om att nu är den här den härliga årstiden som man hela vintern längtar efter.Långfredag då var det en underbar dag med klar himmel och sol och man behövde inte ha på sig skoteroverall utan kunde sitta med de vanliga utekläderna på sig.Vi såg både Fjärilar och hörde humlor surra tyvärr så hann jag inte fota dem men bara att de börjar visa sig gör en varm i kroppen.
På kvällen hade vi bjudit hit gäster på middag då vi åt surströmming och det smakade väldigt gott våra gäster Kurt och Valda hade med sig den här fina Krysantemum  med sina gula blommor.Vi hade en mycket trevlig kväll där vi inte saknade samtalsämnen kan jag säga
I går så var vi bjudna till Lars-Olof och Ingrid  på  gott fika och senare en god påskmiddag  vi tittade även på hockey och såg Skellefteå AIK utklassa sina motståndare.Ute på trappan så har värdparet den här fina vårkrukan med vackra vårväxter som välkomnar oss.En härlig dag  kan man säga vi var även ut en stund för att titta i trädgården och då var vindarna ljumma så vi kunde sitta ute en stund innan blåsten kom och gjorde att vi fick gå in igen.Bara att känna varma vindar gör ju att man tinar upp ända in i själen.
Dessa vackra Krokusar har Ingrid i sina rabatter som blommar för fullt.Här hemma hos oss så är de på gång men de ska väl inom en snar framtid även börja blomma här  något som jag längtar till.
Vi har som ni ser haft en riktigt trevlig helg och i dag så väntar en dag på vårt torp vilket ska bli riktigt skönt att åter sitta ute vid solskensväggen och njuta av den varma vårsolen för  den har kommit fram och lyser redan på oss.
Ni vet väl att den som har sol,måne och stjärnor ska inte klaga.
Ha nu en riktigt härlig vårdag alla som tittar förbi här på min sida.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar