onsdag 12 februari 2014





Vårprimörer
Den gula vår Vivan lyser upp i fönstret för det är en grå sida utanför och då får man ha det mysigt inomhus i stället.Dessa Vivor som gör att man alltid lockas att inhandla dem för den här årstiden så är man i stort behov av blommornas fägring efter den mörka vintern.Jag tänker förstås plantera ut dem det gjorde jag för något år sedan och då blommade en vit som jag då hade köpt hela sommaren.
Jag har plockat in några kvistar för det är ju en trevlig vårsyssla.Här har jag tagit in en kvist från vår Doftschersmin och den har nu börjat komma med gröna blad vi får väl se hur det blir längre fram om jag har turen att få den att så småningom blomma.Jag tror nog att det är en bedrift om jag ska vara ärlig.Roligt är det ändå att se den komma med gröna blad den gör sig fint i alla fall på den plats där den står.
Jag har även plockat in kvistar ur vår vita Syren och den kommer nu med svällande bladknoppar jag får väl drömma mig bort till den tid som vi är i när den står i blom i trädgården.Det är även med några kvistar från vår Ros som står vid husknuten och även den är på gång.
Jag brukar rama in vackra bilder och den här bilden har en som heter Louise Bäckström gjort, jag har flera bilder med olika motiv som jag brukar byta ut i min ramar.Den här påminner mycket om sommaren och man blir så glad av att titta på den.
I dag så är det en mulen dag även om jag tycker mig se ljuset som försöker sig på att visa sig. Jag ska i dag bege mig ut på en promenad för i går blev det inte någon sådan då låg jag nerbäddad i ett mörkt och tyst rum och hade ett migränanfall, något som jag inte haft på åtskilliga år men mina besvär kommer oftast från min nacke och axlar.Tur är att det går över men man får ju känna av det i flera dagar efteråt men jag får ju bara vara och behöver inte tänka på några måsten så då får det ta den tid det tar att komma förbi det onda.
Ha en bra dag alla som tittar förbi min sida
.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar