onsdag 19 februari 2014






Rosa och lite röda toner i trädgården
Den rosa nyansen kommer ofta igen i vår trädgård kanske för att det finns ganska så mycket växter i den valören eller det kanske är på det viset att jag fallit för just den färgen helt enkelt.Här har jag en rosa Violruta som reser sig högt upp i rabatten ett minus med den är att den varje sommar får bladlöss vilket inte alls är så trevligt men vacker är den i alla fall med eller utan löss.
En ros som har blivit en favort är ju The Fairy den blommar så här fint med söta rosa blommor och när jag köpte den så skulle den egentligen inte kunna växa i vår Zon som är 5 men den gillar verkligen att vara i vår trädgård och den levererar söta blommor varenda sommar så den kan jag rekommendera.Vis av detta är att man ska prova växter som egentligen inte ska gå för det kanske gör det och då är ju glädjen ännu större.
I vår trädgård så finns det även en del röda blommor för det mesta så är det rosor men här har vi en liten söt Backnejlika som jag har i rabatten under vårt äppelträd  även den kan jag rekommendera.
Rosen Flammentanz den blommar varje sommar och har även den röda färgen som lyser av sig den har jag haft funderingar om att flytta men vet inte om jag vågar för då är det väl troligt att den inte klarar sig så den får nog stå kvar.
Tyvärr så har inte solen visat sig här ännu nu börjar vi ha solabstinens känner jag men ljuset det känner man av ändå för när man är ute på promenad så känns det som man snart behöver ha solglasögonen på.
Det var allt för den här gången  ha det nu så bra och ta vara på tiden.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar