tisdag 4 februari 2014





Små nära ting
Den här söta dockan inköpte jag för femton år sedan i en dockbutik i gamla stan i Stockholm.Den visades i butikens skyltfönster och jag blev förtjust i den på en gång och bestämde mig på stört att den skulle följa med mig hem, så den bar jag omsorgsfullt med mig i handbagaget när vi sedan skulle åka hem med flyget.Dockan får stå på golvet i vårt rum som prydnad för jag köpte även ett stativ som håller den upprätt  och en fin prydnad är den.
Den här romantiska pappersburken med blommor på är även den en favorit för jag är allt lite svag för blommor både levande och i form av tryck på papper eller på andra föremål.
Även denna vackra mugg med Rosor på följde med i samma förpackning när jag fick den i värdinne gåva för några år sedan .Jag har druckit åtskilliga koppar med te i den vid det här laget och fler lär det bli med tiden.Jag inbillar mig att det blir en extra god dryck när man får dricka ur en vacker mugg njutningen blir liksom större är vad jag tror i alla fall.
Den här figurinlampan inköpte jag på en antikmässa för ett antal år sedan jag blev riktigt glad över inköpet för jag hade varit på jakt efter en sådan vacker lampa ett tag då.Den var i skick som ny när jag hittade den. När man har i tanken ett visst föremål som man gärna vill inhandla så blir man så otroligt glad när man då till sist hittar den då känns det som dagen är räddad.Just nu så har jag inga sådana saker som jag funderar på utan det får bli slumpen som gör att jag slår till vid nästa tillfälle som ges till inköp.Tavlan på väggen med guldram är ett arvegods.
I dag har vi en mulen himmel än så länge men med lite tur så kanske solen tittar fram så småningom vi har åtminstone en härlig temp på bara några minusgrader och då är jag i alla fall nöjd.I går blev det en härlig promenad tillsammans med min granne och sedan blev det fika hos henne där jag fick se mysiga bilder på en alldeles ny liten person som nyss kommit till världen.
Ha en riktigt bra dag alla som hittar till min sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar