torsdag 6 februari 2014










Olika planteringar
Det  är en söt variant på plantering en gul Fetknopp har här fått sin bostad i en urholkad stubbe efter ett träd som stått på sommarstugetomten hos våra grannar.Den mysiga stolen som står på samma tomt är även den en passande plantering på en stugtomt gjord av armerings järn och botten av hönsnät.

Visst är de söta dessa Violer som min svägerska har planterat i ett kärl och den passar så bra att ha på brunnen där pryder den sin plats väldigt bra.
I den blåa krukan brukar jag försöka mig på att göra enkla planteringar helst vita och silvriga växter för det gör sig allra bäst.Mina Mattram som är mina favoriter de gör sig så bra här och blommar hela sommaren.Den stora Fetknoppen har jag på många ställen i trädgården men här har jag planterat den i en gammal korg och den står mycket i skuggan men är fin i alla fall.Den är med andra ord en tacksam växt.
Min svägerska Britten hon hade gjort detta stilleben för någon sommar sedan i sin trädgård som är enkelt men fint.
Min väninna Ingrid hade gjort den här planteringen för några somrar sedan även den enkel men fin.
Man får så mycket idéer när man tittar sig omkring och ser hur andra har gjort det.Jag har ofta kameran med mig för den är inte så stor utan jag kan ha den i fickan så jag har en hel bildbank att ösa ur och nu är det roligt att plocka fram dessa bilder och delge er lite av dem Ni kanske kan få några tips.
I dag så har himlen varit grå och mulen luften har varit något dimmig och temperaturen har varit fem minus.
Ha en fortsatt bra dag .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar