måndag 10 februari 2014






Silver toner en vanlig Måndag
Lammöron som gör sig så bra tillsammans med växter med varma rosa tongångar.Här har jag planterat den i hop med en kanadensisk Ros och ett fackelblomster men även Funcian passar bra i sammanhanget.Den här varianten blir inte heller så värst hög där den står vilket inte alls gör någonting.
Purpur klätt så otroligt vacker den fick jag en planta av min granne för några år sedan men tyvärr så har den inte fröat av sig så i och med det så har  jag fortfarande inte  kvar den.Bilden däremot kan man ju titta på och jag får väl försöka se om jag inte hittar fröer av den någonstans.
Blod fingerört har även den lite silver i sig den ser ut som en Jordgubbsplanta och dess röda blommor gör sig så bra.Jag brukar ha den i ampel för om man ska ha den i en rabatt så är det av vikt att man har den på ett ställe där den får bre ut sig.
Japansk malört är ju så fin att ha i både rabatter, här har jag den tillsammans med Rosenplister och en vit Ros bredvid vår altan.Malört har jag på flera ställen och då är det Vitmalört som jag brukar sätta ner både här och där.Den japanska Malörten kan man även ha i olika kruk planteringar där den även blir fin.
I dag har vi en otroligt grå Måndag men vi får väl försöka ta vara på den ändå på bästa sätt man kan ju alltid kolla på sommarbilder då blir man ju alltid glad.Nog skulle man bli glad om solen kom på besök för den är så välkommen.Ute börjar det bli rejält blött och fryser det på så får vi tillbaka den hemska ishalkan som vi inte vill ha.
Ha en fortsatt bra dag alla som hälsar på
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar