söndag 23 februari 2014





Ett kreativt inslag
Som Ni kan se så har jag en hel del garn som jag kan jobba med närhelst som jag känner för det.Under hösten och vintern så har flitens lampa lyst då jag har plockat garn ur min korg  och tagit fram  stickor och det har blivit både ett och flera sockar av dem.En del har jag gett bort och en del har jag behållit för min egen del.
Som till exempel dessa som jag ska behålla, det är ju så roligt att ha någonting för händer när man till exempel ska lyssna på en bok eller när man har radion på men det händer även att jag stickar när jag ser på TV.Roligt är det att man kan hitta på själv hur det ska bli som med dessa sockar där jag har använt olika färger.När sockarna är färdiga så väntar nästa projekt antingen ska jag virka mormors rutor i vitt till två kuddar eller också så blir det att brodera en duk eller ett kuddöverdrag i vitt vi får se vad det blir för jag har material till båda delarna.Jag har en del funderingar om man skulle börja sticka för att skicka i väg till någon hjälporganisation, eventuellt ska jag göra det längre fram för det finns så många där ute som skulle behöva lite varma sockar,vantar eller en liten filt och det ger ju även mig som stickar en härlig känsla som kan hjälpa till.Vi får se om det blir nästa projekt till vintern.
Det är ju även kreativt att baka och under veckan så har jag gjort det då mina kakburkar började eka tomma då fick det bli bland annat dessa  kakor som blev riktigt goda som Ni ser ett ganska så enkelt recept.
I dag har solen haft problem med att lysa på oss men det är ändå ganska så härligt och det börjar nästan kännas som lite grann vår redan.Den här vintern går till historien för det har inte varit som det brukar vara.För min del så får våren redan komma för den välkomnar jag verkligen.
Det var allt för i dag hoppas att Ni får en bra eftermiddag och fånga dagen så mycket Ni kan





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar