fredag 14 februari 2014





Hjärtan
I dag har vi ju alla hjärtans dag en dag som vi för övrigt borde ha alla 365 dagar på året.Det hjärtformade fatet är helt i min stil  det är så fint med sin spetskant och det rosa ljuset inköptes vid senaste helghandlingen och ger en lite romantisk stil tillsammans med de söta siden rosorna som  hjälper  till att få det riktigt extra fint.
När vi var och helghandlade så tyckte min man att jag skulle köpa mig en blomma för att det är alla hjärtans dag.Då fick det bli lyckliga Lisa den kommer helt säkert vi att ha mycket glädje av en lång tid framöver för de brukar vara villiga att blomma.
I vårt badrum har jag piffat till det med dessa hjärtan som inköptes en dag i somras när jag var på en trevlig utflykt med mina juntaväninnor till Piteå .De är i vit plåt och blir extra fint i hop med den vackra spetsgardinen det blir hårt och mjukt tillsammans som blir en fin komponent.
Även här är det hjärtan i form av Hjärtan på rad  en liten och söt grön växt och när man tittar noga efter så är även väggampeln i form av hjärtan. Krukan som den bor i kallas för Tellus den är ett arvegods efter min svärmor jag tycker att dessa gamla krukor är så vackra.Krukan tillverkades av formgivaren Ewald Dahlskog  som tillverkade den 1934 för Bo Fajans.Den finns i 11 storlekar och i fem olika färger tänkte att det kunde vara lite trevligt att få veta lite mera om den .
I dag har vi åter en mulen dag och tempen är helt ok vi har ju inte haft så mycket sol under februari månad men till veckan ska den visst gästa oss någon dag vilket ska bli trevligt.I går kväll så gick vi till vår centrumhörna och köpte oss middag i form av Nikauloukta soppa den är ju så god så till veckan så ska jag försöka mig på att göra den någon dag.Det var riktigt mycket folk där som var hungriga i priset ingick även en liten bakelse tillsammans med kaffe.Det var allt för i dag.
Nu vill jag önska Dig en riktigt bra dag och ta vara på den. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar