fredag 21 februari 2014







Ljusglimtar
I går så kom den efterlängtade solen fram och vad jag njöt av den man tinar upp ända längst in i själen känns det som.Jag tog alla chanser jag fick att föreviga den känns att det var ett tag sedan, inne i skogen så är naturen nedtrampad för vi har ju besök av fyrbenta individer från den  norra delen av vårt avlånga land.
Jag menar förstås dessa renar som alltid kommer ner till kusten varje vinter de är vackra att titta på och lite exotiska men vi ropar inte direkt hurra för de vill ju helst av allt vara på vägen där de kan ställa till en hel del oreda i trafiken.Jag har minnen från min barndom då de även då kom ner hit men då hade samerna med sig hundar som de hade som hjälp att driva ihop renhjordarna med i dag så kör de med skoter så tiderna förändras även hos dem.Jag tror även renarna njöt lite extra i går när vi hade en solig dag.
I går när jag hade varit ut på skogspromenaden så tog jag ut en stol och satte mig i solen på bron och bara fångade dagen allt vad som gick och det var så otroligt härligt jag till och med kände av det i går kväll att det hettade i ansiktet.Jag längtar tills dess att man får ta med sig ryggsäck och bege sig till vårt torp göra upp en eld och  njuta i vårsolen men nu är det inte så värst många veckor tills dess.
I dag fick jag en trädgårdstidning med posten och i den kunde jag läsa om en växt som heter Purpurtimjan en växt som jag absolut ska försöka skaffa mig jag vet vart jag ska ha den.
I dag så har vi däremot mulet igen och snö men nu vet jag ju att solen finns där i alla fall så den kommer nog tillbaka snart.
Det var allt för den här gången ta vara på dagen och hoppas att eftermiddagen blir bra vi hörs snart



2 kommentarer:

  1. Lena Lundberg22 februari, 2014

    Purpurtimjan verkar spännande, säg till när du hittar dom. Ja det är trevligt med solen,man blir piggare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena jag lovar att berätta när jag har turen att hitta växten.Solen den gör så otroligt gott nu när den äntligen har börjat visa sig.
      Maggan

      Radera