fredag 14 december 2012


Temat för Blommig Fredag är
favoritblomma
och då behöver jag inte så lång betänketid för det är ju rosor av alla slag och i olika färger.I vår trädgård så börjar det vara ganska så många Rosor Hansa rosen är ju en vacker sådan den både doftar och är vacker den blommar under en period och  kommer även tillbaka på sensommaren.Jag har den både här hemma och i torpets täppa.Den Röda rosen nedanför vårt köksfönster har jag ju en gång fått i gåva av en växtfirma och jag vet inte vad den heter, men den börjar blomma i mitten på Juli och blommar under hela hösten en helt  otrolig Ros.
Det kan inte hjälpas men nog börjar man längta till den härliga sommaren återigen när man ser på trädgårdsbilderna.Med tanke på hur fort tiden går så är den snart här igen.Nu börjar jag även längta efter solen men den verkar ha tagit långsemester man får ha tröst för om en vecka så har vi vinter solståndet och efter det så vänder det åter.
Ha en fortsatt bra Fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar