tisdag 18 december 2012


Julkort 2012
När det är jul så vill man så gärna sända iväg en hel del julkort, för vår del så blir det ca 30 stycken. Det är ett trevligt sätt att hålla kontakten.I bland så blir det ett telefonsamtal från den som fått kortet vilket naturligtvis är extra roligt särskilt om man inte har hört av varandra på ett tag.Det finns så otroligt fina kort att köpa som det på bilden kunde jag inte motstå att rama in och sätta på väggen motivet har en gammaldags charm.
Jag har ju under hösten målat en del kort som jag också sänt i väg, det är för mig en rolig hobby och väldigt avstressande.Motiven hittar jag på gamla julkort som jag sparat och sedan komponerar jag ihop bilden som jag tycker i bland blir det motiv från flera kort det är jag som bestämmer hur det ska bli.
I går var vi till stan och gjorde dom sista julklappsinköpen känns bra att det är avklarat det blir mindre och mindre för varje år.
Fortfarande ingen sol i sikte däremot så har det snöat men nu är det inte många dagar kvar tills det vänder.Ha en fortsatt bra dag

2 kommentarer:

  1. Så fint Julkortet är, riktigt gammaldags. Har inte klart alla julklappar än, men jobbar på det. Dina bilder är alltid fina, det är en fröjd att titta in hos dig Såg du i reklambladet från Blomsterlandet vilka fina Orkideer har, tror jag ska köpa en./ Carin

    SvaraRadera
  2. Jag har köpt mig en vit Amaryllis hade inte tänkt köpa någon men jag föll till föga till slut.

    SvaraRadera