söndag 16 december 2012

Mysigt
det tycker jag att det är med julljusstaken som står i vårt rums fönster där har jag ställt den i många år nu, för det är ju så att allt ska helst stå på samma plats som tidigare jular.Utanför fönstret så har jag så fin utsikt om jag tänker på den Pil som står där och som har alla sina grenar belamrade med vit skir snö som jag tycker är så fint.
I bladet av cement har jag satt stubben, som egentligen är ett ljus och som nu under den mörka perioden har fått några mysiga lampor tillsammans med mossa och kottar då ser det lite mera naturtroget ut och mysigt blir det allt.
I går så var vi på danstävling i stan då dottern var med där och fick stå på prispallen.Eftersom hon stannade kvar där för att umgås med  sina vänner  så var vi tillsammans med min bror och svägerska till Byske kyrka för att lyssna på julsånger.Kören avslutade kvällen med att släcka ner lyset i kyrkan och tända  enbart levande ljus medan de gick ut ur kyrkan och sjöng  Stilla natt,  kan bara säga att det var mycket stämningsfullt..I dag ska dottern komma hem och umgås med oss för att i kväll åka i väg till den stora staden åter, men till julen så kommer hon hem igen och då får vi rå om henne lite extra.
Ha en härlig Söndag







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar