tisdag 11 december 2012

Dessa söta Domherrar hade vi på besök för ett tag sedan och man blir så glad över att de hittar till vårt fågelhus som vi har satt ut och där vi lägger en del pippi godis.Vi har mest Gråsparvar,Talgoxar någon Blåmes,Hackspett och en ensam Turkduva men även de är välkomna.Duvan har ju haft sällskap tidigare, ett tag var dom tre men den verkar nu ha blivit ensam  och jag tycker faktiskt lite synd om den för den verkar lite övergiven. Jag var tvungen att fotografera genom fönstret då de är så skygga och skulle antagligen flygit i väg annars, därför är det en  något dimmig bild.I bland så är det ett himla liv rent ut sagt när alla sitter i Tallen framför huset och intar sin mat och håller låda, men man blir så glad över att höra deras kvitter.
Jag brukar göra lite extra godis till dem som består utav fett som jag smälter sedan häller jag Solrosfrön,Hampfrön och hackar Nötter och lägger i en smörask.Den antika lök hackaren som  bara står och samlar damm i vanliga fall den har nu åter  kommit till användning och passar väldigt bra att använda till nöthackning.Jag kan säga att det är ett populärt godis för de har redan ätit upp tre kartonger men jag har mera kartonger i frysen att plocka fram.
I dag då det är över 20 grader kallt så behöver de verkligen denna mat.Jag har inte varit ut på någon promenad i dag på grund av kylan utan det fick bli en cykeltur på min motionscykel i stället man har ju sina värden i kroppen att tänka på.
Ha det nu så bra alla som tittar in på min sida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar