fredag 21 december 2012


Pyntade kvistar
här får Ni se hur det blev med det ris som jag talade om i mitt senaste inlägg dom blir så effektfulla när man penslar på lite vit färg och sedan sätter dit rött pynt,  här har jag satt dit domherrar i form av flörtkulor och lite röda bär.I öppningen mellan hallen och köket sitter kvisten med istappar den brukar jag  pynta med en fjäril på sommaren jag tycker ju om att plocka in ett stycke natur i min inredning bara det blir i små proportioner.
I vårt kök sprider sig härliga dofter av julskinka för jag bakar den i ugnen insvept i stekpåse något som jag gjort i alla tider, däremot så har jag i år satt in den lite tidigare för den brukar jag baka dagen före julafton i vanliga fall.I bland måste man frångå  de gamla rutinerna då det händer andra saker på den tidpunkt då jag annars skulle gjort vissa saker för traditionens skull och det innebär att vi då får smaka på varm julskinka redan i eftermiddag vilket ska bli gott.
Tänk att vi nu har nått tidpunkten då vi åter ska gå mot en ljusare framtid i form av ljuset som sakta ska komma tillbaka.Det ska bli så härligt även om man måste komma sig en liten bit framåt i tiden för att se det med blotta ögat men bara vetskapen om det gör åtminstone mig glad.
Ha nu en fortsatt bra dag

2 kommentarer:

  1. Vilket roligt pyssel av så enkla saker. Kvistarna blev fina med lite röda grejor på.
    Det enkla är oftast det vackraste. Ha det bra/Carin

    SvaraRadera
  2. Ja, så är det oftast att det enkla är det bästa

    SvaraRadera