onsdag 5 september 2012

Vår kära frukostbänk har vi nu gett lite vintervila och det ska erkännas att nog är det allt bra roligare att plocka fram den på våren än som nu ställa bort den.Vi har suttit här en hel del mornar och intagit frukosten tillsammans med fåglar som haft konsert för oss och en och annan fjäril har dansat förbi det är som alltid njutbart.

Den skira rosa Brudslöjan har jag även plockat in och den tänker jag torka för att ha under vintern jag brukar alltid göra det för att få ha kvar lite sommar även då.Man märker att det är höst jag har inte sett till min favoritfågel Sädesärlan på nyliga tider så den har nog flyttat.Några till som även är på gång att flytta är Tranorna, för  häromkvällen när jag och dottern  plockade lite vinbär så flög det över våra huvuden flera stora flockar av Tranor och det är så mäktigt då de flyger på en höjd så man kan höra vingslagen.

Men man behöver bara gå ut i trädgården så har man där lite sommar kvar för där blommar dessa skönheter Violer och det kommer de att göra ett bra tag till och de är ju så söta jag ska plocka in några stycken för att få njuta av dem på nära håll.
I dag blåser det ordentligt men vi har ömsom sol och ömsom moln men jag ska ändå bege mig ut på en promenad.
Ha en härlig höstdag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar