måndag 3 september 2012

I år har Rönnarna fullt opp med att orka bära den skörd av bär som de har hängande i klasar och de är så otroligt vackra med sina röda bär.Bären kan man ju äta då de innehåller en hel del c-vitaminer och har man problem med njursten så kan man med fördel äta några bär om dagen då ska problemen försvinna jag vet en
som har testat med bra resultat syran i bären ska göra att stenarna i urinblåsan löses upp.

Rönnen är ju även vacker att ta in och sätta i vas och man kan även dekorera ett dukat bord med dessa vackra bär det blir också bra.Bilden passar så bra in   med tanke på vilken dag det är i dag nämligen älgjakten.

I detta torn vet jag en som ska sitta  och spana på älg men i dag vid lunchtid hade det inte fått någon men de hade sett en älgtjur när de for hem för lunchuppehåll fick jag veta tornet står i vårt jaktvårdsområde nämligen.
Här i byns jaktområde så jagade de björn i går det var någon som hade sett en i deras område om det blev någon björn vet jag inte så de har nog en extra spännande jaktperiod framför sig.
Jag håller mig till mindre spännande äventyr då jag har varit i trädgården och pysslat har börjat plocka bort en del växter ur en del krukor och har även planterat ner en del Pärlhyacinter.Vädret har varit helt underbart.
Ha en fortsatt bra dag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar