onsdag 12 september 2012

I år fick vi ordentligt med Äpplen de små gula är från vårt träd jag har i dag gjort Äppelmos av i stort sett alla Äpplen.Jag tog och klyftade upp en del av de som är  av en större sort som vi har fått av vår torp granne och frös in för det går hur bra som helst och är bra att hitta om man ska göra någon äppelkaka i framtiden.En sort är Rödluvan vet jag vad den andra sorten heter vet jag inte men moset blev som vanligt jättegott.
Efter lunch så begav jag mig ut i skogen på en promenad där fanns denna svamp som är en Fingersvamp och ätlig, jag har dock inte testat den ännu.Det skulle vara kul om det kom lite flera svampar mina favoriter smörsopp skulle jag bli glad om jag hittade men även Karljohan skulle sitta fint.Vi var många i skogen i dag jag slog följe med några damer som var ute och gick med stavar och samtidigt plockade lite bär en inte helt lätt kombination vilket visade sig efter en stund då hon tappade ut bären hon plockat.Vädret har verkligen varit toppen i dag en härlig temp och en sol som varit framme vad kan man mer begära.
Jag får önska er en bra eftermiddag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar