tisdag 11 september 2012

Dessa Fackelblomster kommer troget varje sensommar vilket är tur för det är annars så mycket som har blommat över  och som inväntar kyligare temperatur.Då blommar dessa och sprider skönhet med sin vackra färg.

I dag kände jag mig manad att plocka in av dessa ljuvliga rosor The fairy ,dom är så otroligt söta och även om de nu skulle bara stå sig i vas någon dag blott  så får jag åtminstone vila ögonen på dem ett tag och då blir åtminstone jag lycklig.
 Vi har haft en mulen dag jag har till och med haft på lyset så mörkt har det varit.Jag har tillbringat eftermiddagen med min granne då vi har varit ut på en skogspromenad innan vi gick hem till mig på fika .Nu har det ljusnat så jag får släcka belysningen en stund i alla fall innan kvällen kommer med sin skymning och jag åter får tända lampan.
Ha en härlig eftermiddag


2 kommentarer:

  1. Vilka jättesöta rosor, förstår att du tog in dom.

    De vackra fjärilarna, sorgmantel och vinbärsfuksfjärilen, har du fått riktigt fina bilder på.

    På grund av allt arbete som finns nu på höstkanten ligger jag efter med kommentarer på bloggarna, men jag försöker hinna läsa de flesta i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Tack för namnet på fjärilarna då fick jag åter lära mig något nytt.Nu på hösten så är det som alltid mycket som ska göras innan vintern kommer men man känner sig rik när man har fått skörda frukt och bär och har dem i frysen.

    SvaraRadera