fredag 28 september 2012



I dag är det ännu en blommig Fredag i bloggvärlden och då måste jag få bjuda Er på Rosor som faktiskt blommar just nu i slutet på September och som jag är helt såld på man kan nog säga att jag är en "rosnörd" utan att överdriva.Den stora Rosen i närbild har jag ju vid stugknuten och den blommar i stort sett hela sommaren det är ju den som följde med huset när vi  köpte det.I somras så tog jag rosenbladen och torkade dem och har dem nu i förvaring i en glasburk  jag ska nog använda dem i någon dekoration.Den rosa klätterrosen William Buffin även den blommar ännu det är också en riktig tuffing.Den vackra rosen med rosa skiftningar har jag heller inget namn på men den är helt underbar i sina färger.
Nu är ju vintern i antågande och då är det så härligt att man kan gå ut i trädgården och titta på dessa skönheter och veta att troligen så kommer de att bjuda på härlig blomning även till sommaren.
I dag skiner solen och det är en härlig höstdag och jag får önska Er en härlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar