måndag 1 juni 2015




Det stundar sommartider
I dag står det första Juni i almanackan och årets första sommardag har börjat vi går alla och hoppas på att det ska bli en bra sommar lika fin som förra sommaren helst.I vår trädgård så har nu vår Blodhägg börjat blomma och den blir ju bara finare och finare för varje sommar som kommer.Den börjar ju vara några år fick en liten planta  av min svägerska och nu håller den på att bli ett träd för den växer ganska så fort precis som Häggar gör.Det doftar i alla fall underbart i vår trädgård just nu.
Plockade in en liten bukett som får stå i vårt badrum där passar det bra att ha en liten vas med doftande Häggblommor.
Den vanliga Häggen även den har förstås slagit ut på vårt torp där finns det flera stycken och då blir förstås doften ännu mera men det passar verkligen bra att ha dessa träd på en just sådan tomt.Hur länge de har stått här förtäljer inte historien men jag kan tänka mig att det är rätt så länge för det var ju vanligt med Hägg förr i tiden.
Den hängande Skatan har fått komma ut från sin gömma och känna på första sommardagen.Vi fick första exemplaret av en bekant och när den gick sönder så sågade maken ut mallen från den och jag har då målat nya Skator som jag hänger upp men även ger bort i present vilket brukar uppskattas.
Nu stundar en härlig tid som man bara ska ta vara på den här fina tiden som just sommaren är.I dag har vi en mulen dag men i och med att det inte är ihållande regn så ska jag plantera i mina sommarkrukor och ställa ut dem och en regnskur gör ingenting vi trädgårdsmänniskor vi tål sådant.Avslutar med att önska alla en riktigt fin sommardag.









3 kommentarer:

  1. Vi har både hängande, sittande, flygande och gående skator. De är skrämmande många. Sött i badrummet. / Britt

    SvaraRadera
  2. Nu väntar doftande tider.
    Här har häggen också börjat slå ut .
    Men lite mer värme vill jag ha.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Nu väntar doftande tider.
    Här har häggen också börjat slå ut .
    Men lite mer värme vill jag ha.

    Ha det gott

    SvaraRadera