tisdag 9 juni 2015




En försommardag
Nu har Förgätmigej börjat blomma dessa ljuvliga små blommor som verkligen hör försommaren till och de är inte så nogräknade vart de visar sin skönhet utan kan blomma fint  som här bland en hel del gräs.
Rödbläran som jag tror att den heter även den har börjat blomma de är egentligen riktigt fina om man tittar närmare.Dessa skönheter växer vid vårt torp där kan man hitta en hel del blommor som inte alls finns i närheten av vår tomt hemma på gatan.Just därför så är det så mysigt att botanisera på en  gammal tomt där man kan hitta många olika små sommar blommor.
Smultronblom det finns det även  gott om och när sedan Smultronen kommer så brukar i bland luften fyllas av dess doft särskilt om det är varmt ute vilket jag nu hoppas på att det snart ska bli.De här bären brukar jag med förtjusning mumsa på  för det är ju allra godast att plocka bär och äta dem på en gång utan tillbehör.
Mossa det la jag på vårt brunnstak härom dagen det gäller att lägga dit den då den är fuktig och nu hoppas jag att den ska ta fast i jorden som är under.Tänk i dag skiner solen och bara det gör att det känns riktigt bra värmen som brukar vara på sommaren den har tyvärr inte kommit ännu men den hoppas jag snart ska anlända.Jag kommer helt klart att tillbringa den här dagen med att bara vara för även sådana dagar behöver man, sedan så hoppas jag så klart att vi får ha sol hela dagen det är det enda jag önskar mig just nu.
Önskar Er en riktigt bra dag





1 kommentar:

  1. Det gäller att utnyttja de få dagar det är skapligt väder. Vi har ingen sol idag, men heller ingen blåst. Så det är skapligt.
    Det finns så mycket fina vilda blommor. Att smultron doftar så då det är varmt, har jag aldrig tänkt på. Ska vara mer observant. / Britt

    SvaraRadera