fredag 12 juni 2015

                                                         Juniblommor
Underbar juniblomma är väl ändå  Häggen här på vårt torp så blommar den för fullt och här så har den blommat i många år nu.Det står ett antal tillsammans med varandra så det blir en fin grupp och vi har beskurit dem ganska så rejält men snart så har de vuxit upp så att vi kan ställa ett trädgårdsbord intill och det kommer att bli lite skydd mot solen om man skulle vilja sitta där och fika.Häggar växer ju fort så man behöver inte vänta särskilt länge.
I vår trädgård så blommar för fullt vårt  äppelträd som heter Silva det är ju  så vackert varje sommar när fruktträden blommar,Det här trädet bjuder på ganska bra med frukter varje sommar som man kan koka äppelmos av, ett gott sådant dessutom.De har varit hit från trädgårdssällskapet  och beskurit det och trädet mår väldigt bra av  det.Nu har det fått en väldigt fin form ett tag var det väldigt knotigt och fult och såg visset ut jag började tro att det skulle inte överleva men till min glädje så har det gjort det.
I går hade jag besök av min väninna Ingrid hon hade med sig en vacker bukett från sin trädgård för hos henne så blommar det ganska så mycket redan.I vår trädgård så går det i sakta mak men då får man trösta sig med att vi har kvar vår fägring  till lite längre fram.
Hos henne så blommar den här vackra Dillpionen redan och den är verkligen otroligt vacker med sina röda blommor.Eftermiddagen avslutades med att vi åkte i väg till henne och åt surströmming tillsammans med våra män sedan de kommit tillbaka från en skogsmässa och det smakade verkligen gott.
I dag så blir det ett växlande väder med ömsom sol och ömsom moln jag ska i dag förbereda mig för den plantbytardag som jag ska till i morgon förmiddag då trädgårdssällskapet varje försommar ordnar så vi kan dela med oss vårt överflöd.En dag som jag sällan missar för med sig hem så har man med sig en hel del nya växter och det är dessutom gratis en otroligt bra sak
Önskar alla en riktigt fin Fredag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar